Klasyczny hummus

Ciecierzyca (inaczej cieciórka, groch włoski) to prawdziwa bomba odżywcza. Jest bardzo bogata w białko i szczególnie często wykorzystywana w kuchni wegańskiej, wegetariańskiej. Można kupić suszone ziarna ciecierzycy albo w puszce. W sklepach można znaleźć także mąkę z ciecierzycy, którą my lubimy "zaciągać" wszelakie sosy, gulasze. Dodaje ciekawego, lekko kwaskowego smaku. 
Z ciecierzycy możecie przyrządzić bardzo smaczną pastę z dodatkiem tahini - hummus z dzisiejszego wpisu lub falafele, które także znajdziecie na blogu. Woda po odsączeniu ciecierzycy z puszki może być wykorzystana do upieczenia wegańskich bezików, kokosanek.







Składniki:

Puszka ciecierzycy
4 łyżki pasty sezamowej tahini
3 łyżki oliwy
sok z połowy cytryny
pół szklanki zimnej wody
1 duży lub 2 mniejsze ząbki czosnku
sól, papryka słodka lub wędzona

Przygotowanie:

Odsączamy ciecierzycę z puszki. Pozostawiamy wodę czyli tzw. aquafabę. Jest to super produkt, z którego możecie upiec kokosanki lub bezy - wegańskie.
Wszystkie składniki poza solą i papryką umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładką pastę (jeżeli lubicie możecie pozostawić trochę grudek, my lubimy gładki hummus). Doprawiamy solą do smaku, posypujemy papryką. 

Podajemy np. z krakersami, do pokrojonych surowych warzyw. Można również podjadać go z chlebkami typu wasa, do kanapek, z nachosami. Można je także posypać kiełkami, czarnuszką.




Smacznego!

Aby być na bieżąco z nowymi przepisami na blogu - zaobserwuj  nas na instagramie lub na facebooku

Komentarze