sobota, 12 stycznia 2013

Pierogi z mięsem mielonym


Co by tu zrobić z mięsem mielonym, kiedy przejadły się nam już klopsy, pulpety czy sosy do makaronu? Proponujemy zagnieść ciasto i przygotować pierogi!!! Możemy korzystając z tego, że mamy weekend ulepić ich więcej i zamrozić. Ugotować je w kilka minut i uratować obiad w zabiegany dzień!




Farsz
250g mięsa mielonego
2 średnie cebule
3 ząbki czosnku
sól, pieprz, 
ewentualnie przecier pomidorowy 
jeżeli mamy ochotę, my robiliśmy akurat bez

Ciasto:
-pół kg mąki
-1jajko
-3/4-1 szklanka gorącej wody
-3/4łyżeczki soli



Przygotowanie
Pracę zaczynamy od przygotowania nadzienia, ponieważ zależy nam na tym by ostygło. 
Kroimy bardzo drobno cebulę i smażymy na rozgrzanej patelni, dodajemy pokrojony drobno czosnek. Gdy cebula się przesmaży i zmięknie dodajemy mięso mielone i podsmażamy. Doprawiamy solą i pieprzem.

Zostawiamy do ostygnięcia.

W tym czasie możemy zająć się ciastem. Do miski wsypujemy mąkę i sól . Dodajemy jajko, mieszamy. 

Następnie dodajemy stopniowo gorącą, przegotowaną wodę i wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto. Formujemy kulkę i przykrywamy ją gorącym, głębokim talerzem. Ciasto będzie później lepiej się wałkowało

Zostawiamy na chwilkę. Gdy talerzyk ostygnie dzielimy ciasto na części, wałkujemy na cienkie placki i wykrawamy maszynką albo szklanką okrągłe placki. 

Napełniamy ostudzonym nadzieniem i zaklejamy :) Robimy warkoczyk. 


Gotujemy w osolonej wodzie, kilka minut od wypłynięcia na powierzchnie, od czasu do czasu mieszając. 

Na patelni podsmażamy na maśle cebulę. Po ugotowaniu i wyjęciu z wody pierogi polewamy tłuszczem i cebulką...

Smacznego!!!



Gdy ulepimy za dużo pierogów to układamy je (nieugotowane) na oprószonej mąką deseczce i wkładamy na godzinę do zamrażarki. Następnie przekładamy do woreczków. Kiedy będziemy mieli na nie apetyt to po prostu wrzucamy je do wrzącej, osolonej wody, gotujemy i podajemy! Smacznego:)



25 komentarzy:

  1. najlepsze pierogi na świecie! polecam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto beznadziejne... wyszło twarde i nie dało się rozwałkować (mimo zachowanych proporcji)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze używamy ten przepis i nigdy się nie zdarzyło by ciasto tak się zachowywało. Jedyne głosy jakie mieliśmy to to, że wody czasem jest za dużo i należy dodać więcej mąki.
      Twarde ciasto się też robi gdy po wyrobieniu dłużej stoi i się wysuszy, wtedy też nie chce się wałkować. Ale wystarczy wykorzystać trik z gorącym talerzem i ciasto wraca do normy.

      Usuń
    2. ciasto z ciepłą wodą zawsze jest miękkie. Ja dodaje nie gorące ale ciepłe i odrobinę roztopionego masła. I tak do wszystkich możliwych pierogów. Pycha!

      Usuń
  3. Bardzo ladnie jest wutlumaczone jak zrobic te pyszne pierogi :) ale ja mam pare ale:
    1. przy tej ilosci ciasta poszlo mi w calosci 500g miesa mielonego, nie oszczedzalam :)
    2. Niestety opis 3/4 - 1 szklanka goracej wody nie jest zbytnio pomocny... Ja wlalam 200ml wody i bylo za duzo musialam dosypywac mąke.
    3. Nie napisaliscie ze trzeba posrodku kopczyka zrobic wglebienie na jajko i sol ;)

    Ogolnie bardzo fajnie wszystko wyszlo, bardzo pomocna jest informacja na temat mrozenia pierogow na pewno wykorzystam ten patent ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ad. 1. nasze pierożki jak widać na zdjęciu nie były zbyt pełne w środku :) po prostu tyle mieliśmy mięsa i staraliśmy się z niego zrobić jak najwięcej pierogów
      ad. 2. Zwykle dodajemy składniki na oko, tego dnia robiliśmy tak by móc określić składniki i tyle wody dodaliśmy ale tak naprawdę za każdym razem to się zmienia, nie wiem czym to jest uwarunkowane :)
      ad. 3. My nie robimy wgłębienia, jak się wbija jajko to i tak się w mące "utopi" :)

      Usuń
    2. ad. 2 za pewne wilgocią mąki ;)

      Usuń
  4. Kiedy robimy ciasto nie dodajemy jajka ,przede wszystkim później te ciasto robi się twarde

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze dodaję jajko ,ale wlewam także troszkę oleju ,wtedy pierogi skleja się dobrze i ciasto nie wysycha.

      Usuń
    2. Ja też nie dodaję jajka. Mama twierdziła, że z jajkiem jest twarde. Robię ciasto z mąki i ciepłego mleka, zawsze na wyczucie.

      Usuń
    3. Co do jajka to są różne szkoły. Jedna mama mówi, że dodaje się jajko a druga, że będzie twarde jak je dodamy. My czasem dodajemy a czasem nie (częściej nie :P)

      Usuń
    4. Do pierogów z mięsem lepiej dodać jajko, lepiej sie trzyma. do innych nie koniecznie.

      Usuń
  5. Dziś zrobiłam, udały się:)
    Nie dawałam jajka.

    Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że się udały! Och.. nabrałam na nie apetytu, chyba czas zrobić porcję ;)

      Usuń
  6. Pomysł na mrożenie genialny!!! Dziękuję pierogi pk ugotowaniu jak świerzo zrobione :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, czy będzie to taki smak jak z gotowanego przemielonego mięsa?? U mnie w domu zawsze się mieliło mięso z rosołu, ale ja nie mam na to czasu, żeby najpierw gotować rosół, potem mielić mięso, a zależy mi by smak był tak samo pyszny :), może to głupie pytanie ale dziękuję za odpowiedź :), pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy, pewnie ten smak nie będzie tak bogaty jak przy mięsku z rosołu. Nasze pierożki robimy z cebulką, czosnkiem i przecierem więc są aromatyczne ale to nie będzie to samo co mięso w domu gotowane na rosołku. Takie pierogi można również ugotować w rosole (ewentualnie w takim na kostce rosołowej albo wodzie z dodatkiem vegety - ale wiadomo, że to też nie dorówna domowemu rosołkowi, ale może trochę to zrekompensuje? A może spróbować doprawić mielone mięso vegeta?) Pozdrawiamy ;)

      Usuń
    2. pewnie też mięso gotowane i przemielone będzie miało inną strukturę, bardziej zwartą od tego smażonego ;)

      Usuń
  8. Niestety - jak dla nas za dużo cebuli i za tłuste. Od początku miałam mieszane uczucia co do pierogów z mięsem mielonym, niestety się sprawdziły. Pierwszy mój obiad, który poleciał do kosza od razu po przyrządzeniu :( Niestety, nie dałam rady tego jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że nie podszedł Tobie ten przepis. Jakiego używałaś mięsa mielonego? My korzystamy z przemielonej szynki lub łopatki, nie jest tłusta a czasem mam wrażenie, że nawet brakuje tej tłustości.

      Usuń
  9. Mam wielki apetyt na pierożki a że nie chce prosić zapracowanej mamy, spróbuje zrobić sama. Musze powiedzieć ze jestem zielonodziobem jeżeli chodzi o ciasta itp. Także mam nadzieję że mi jutro pierożki na podstawie tej recepty wyjdą. :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram
Top Blogi

Author

Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

analytics