niedziela, 28 października 2012

Zapiekanka ziemniaczana z oliwkami


To danie było eksperymentem - jak większość... :) Nie mieliśmy pomysłu na obiad, w lodówce nic do siebie nie pasowało... Mieliśmy ziemniaki, cebulę, resztę słodkiej śmietany... Do tego znalazłam oliwki, które chciałam wykorzystać do innego dania a zapomniałam :) Pomyślałam - czemu nie dodać włoskiego charakteru naszym ziemniaczkom! To połączenie było bardzo smaczne! 

Jak przygotować to danie - ziemniaki ścieramy na tarce na plasterki, nasze były gość grube ok. 3-4mm. Ile? To zależy jakie duże macie naczynie do zapiekania. My akurat użyliśmy ok 1-1,5kg. Spokojnie starczy na 4 osoby :) Ziemniaki solimy i pieprzymy. Przekłamy połowę do wysmarowanego tłuszczem naczynia do zapiekania.
Cebulę kroimy w piórka, smażymy na patelni z dodatkiem cukru. 
Do śmietany dodajemy sól, pieprz, zioła suszone np. estragon, tymianek i wbijamy cztery jajka.

Na ziemniaki wykładamy połowę smażonej cebulki, na to kładziemy zielone oliwki. Zalewamy mieszanką śmietany i jajek (połową), na to wykładamy drugą warstwę posolonych ziemniaków, cebulkę, oliwki i zalewamy resztą śmietany. 



Pieczemy w piekarniku ok. 30 minut! 

3 komentarze:

  1. Ale czy ziemniaki są surowe? Mnie się takie robią strasznie długo w piekarniku, więc wolę wcześniej podgotować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ziemniaki użyliśmy surowe, bardzo dobre wyszły - zmiękły i miały delikatną strukturę bo ugotowały się w śmietance

    OdpowiedzUsuń

Instagram
Top Blogi

Author

Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

analytics